23 Ağustos 2012 Perşembe






PACKAGING

Sizce dalından koparılmış meyve masumiyetini ,doğalığını  ve o eşsiz tadı size bir ambalaj verebilir mi? O his sadece bir ambalaj sayesinde zihninizde uyandırılabilir mi ? VE bu ürünün bir içki olduğunu düşünün..." Smirnoff " bu meyveli vodka ürününü öyle güzel ambalajlamış ki bize adeta ders verir nitelikte .O derste şu ki ;ambalajın  görevi sadece ürünü dış etkilerden korumanın yanı sıra (belki aynı önem seviyesinde belki de daha fazlası ) diğer bir görevinin de ; firmanın vizyonu göstermede kullanıp,işine verdiği önemi gösterip,daha o votkayı içmeden bizde uyandırdığı kalite olgusunu ve müşteriye verdiği önemi adeta özetler nitelikte olmasıdır. Aynı bu votkanın bize ilettiği mesaj gibi.Daha içmeden bu kadar albenisi olan ve bana ürünün kalitesi vurgulayan bir ürün ,bana her şeyi yaptırtabilir .Yani o firmanın da istediği gibi o ürünü bana aldırtabilir.Kısacası uzmanların açıkladığı gibi "aşk" olgusu beyinde ilk  8.2 saniyede gerçekleşiyorsa; tüketicinin ürün hakkındaki fikride günümüzün hızlı dünyasında aynı şekilde oluşmaktadır .Bu sebeple, bunu bilen firmalar artık müşteriyle ambalaj sayesinde ,daha ürünü satmadan ilişkiye geçiyor.Yani ambalaj bir ürün için korumadan fazlası....




                                                                                   OZAN ÇEVİK




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder